Zarząd Powiatu Kłodzkiego ogłasza II przetarg ustny nieograniczony na oddanie w dzierżawę na czas oznaczony części nieruchomości zabudowanej poł. w Bystrzycy Kłodzkiej przy ul. Sienkiewicza 6 wraz z działką nr 378, AM-4, obręb Centrum
ZARZĄD POWIATU KŁODZKIEGO
II PRZETARG USTNY NIEOGRANICZONY
na oddanie w dzierżawę na czas nieoznaczony części nieruchomości zabudowanej o powierzchni użytkowej 1508,95 m², położonej w Bystrzycy Kłodzkiej przy ul. Sienkiewicza 6 wraz z działką oznaczoną geodezyjnym nr 378, (AM-4), obręb Centrum, wpisaną do księgi wieczystej SW1K/00063000/8 z przeznaczeniem na działalność usługową zgodną z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Opis nieruchomości:
Budynek użytkowy, 4-kondygnacyjny, wolnostojący, niepodpiwniczony, połączony łącznikiem z sąsiednim budynkiem przy ul. Sienkiewicza 6a. Kubatura budynku – 6127 m³, powierzchnia zabudowy – 603 m². Budynek zbudowany został w 1970 roku. Wzniesiony w technologii tradycyjnej, ściany murowane i betonowe, stropy żelbetowe, stropodach z betonowych płyt korytkowych, pokryty papa na lepiku. Budynek wyposażony w instalację elektryczną, wodociągową, kanalizacyjną, system ogrzewania – zdalaczynne (kotłownia w budynku Sienkiewicza 6a).
Część nieruchomości obciążona jest umową dzierżawy zawartą na czas oznaczony, tj. do dnia 31.08.2021 r. (są to 3 garaże położone w szeregu garaży murowanych). Dostęp do garaży zapewniony zostaje przez nieruchomość oznaczoną jako działka nr 378, AM-4, obręb Centrum.
Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Bystrzyca Kłodzka zatwierdzonym Uchwałą nr LXII/540/10 Rady Miejskiej w Bystrzycy Kłodzkiej z dnia 29.10.2010 r. przedmiotowa nieruchomość położona jest na terenie oznaczonym symbolem A31UA – przeznaczenie podstawowe: usługi administracji samorządowej; przeznaczenie uzupełniające: inne usługi administracji, usługi finansowe, obsługa firm, działalność o charakterze biurowym itp., usługi gastronomii.
Pierwszy przetarg zaplanowany na dzień 21.04.2021 r. zakończył się wynikiem negatywnym.
- Cel umowy/sposób zagospodarowania:
Przeznaczenie nieruchomości na prowadzenie nieuciążliwej działalności usługowej.
Nieruchomość zostanie udostępniona osobie wyłonionej w drodze przetargu jako dzierżawcy najpóźniej w terminie do 30 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.
- Okres obowiązywania umowy:
Czas nieoznaczony.
- Termin oraz sposób wnoszenia opłaty z tytułu dzierżawy:
Do 10-go dnia każdego miesiąca z góry, na rachunek wskazany w umowie dzierżawy. Opłata z tytułu dzierżawy będzie podlegać corocznej aktualizacji o stopień inflacji za rok poprzedni.
Cena wywoławcza miesięcznego czynszu dzierżawnego wynosi 5 601,60 zł netto (słownie: pięć tysięcy sześćset jeden złotych sześćdziesiąt groszy netto).
Postąpienie przetargowe wynosi nie mniej niż 60,00 zł netto (słownie: sześćdziesiąt złotych netto).
Do czynszu ustalonego w wyniku przetargu doliczony zostanie należny podatek od towarów i usług (VAT 23%).
Przetarg odbędzie się w dniu 29.06.2021 r. o godz. 12.00 w budynku Starostwa Powiatowego w Kłodzku, ul. Okrzei 1, Biuro Rady, pokój nr 302.
- Warunkiem przystąpienia do przetargu jest: wniesienie wadium w pieniądzu w wysokości 5 600,00 zł (słownie: pięć tysięcy sześćset złotych) na konto Starostwa Powiatowego w Kłodzku – Getin Noble Bank S.A. nr 50 1560 0013 2005 4225 7000 0005 w terminie do dnia 23.06.2021 r. W tytule przelewu należy podać: „wadium dzierżawa Sienkiewicza 6” oraz nazwę podmiotu, który będzie nieruchomość dzierżawił. Za termin wniesienia wadium uważa się dzień wpływu wadium na wskazany rachunek bankowy.
- Warunkiem udziału w przetargu jest:
- przedstawienie Komisji przetargowej dowodu wpłacenia wadium,
- osobiste stawiennictwo w dniu przetargu z dowodem tożsamości lub reprezentowanie przez pełnomocnika na podstawie pełnomocnictwa z notarialnym poświadczeniem podpisu,
- w przypadku przedsiębiorców, przedłożenie aktualnego wypisu z właściwego dla danego podmiotu rejestru oraz dokumentów upoważniających do działania w ich imieniu.
- Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
- Wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygra, zalicza się na poczet przyszłych należności z tytułu czynszu dzierżawnego. Jeżeli osoba ustalona jako dzierżawca nieruchomości będzie uchylała się od zawarcia umowy w terminie 30 dni od rozstrzygnięcia przetargu, wadium przepada na rzecz Powiatu Kłodzkiego.
- Osobom, które nie wygrały przetargu, wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu lub zamknięciu przetargu, nie później niż przed upływem 3 dni od dnia odwołania, zamknięcia, unieważnienia przetargu lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
- Zarząd Powiatu Kłodzkiego zastrzega sobie prawo odwołania lub unieważnienia przetargu z uzasadnionych przyczyn.
- Dodatkowych informacji dotyczących przetargu udzielają pracownicy Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, ul. Okrzei 1, pokój nr 217, tel. 74/865-75-76.
- Ogłoszenie o przetargu wywieszone zostało na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego w Kłodzku przy ul. Okrzei 1, opublikowane na stronie internetowej Powiatu Kłodzkiego www.powiat.klodzko.pl (zakładka: Starostwo), Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.powiat.klodzko.pl (zakładka: przetargi na nieruchomości), na portalu internetowym www.doba.pl
- Udział w postępowaniu przetargowym wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych uczestników przetargu na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. L 119 z 4.5.2016) oraz w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. 2020, poz.65 ze zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. 2014, poz. 1490). Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Kłodzku można uzyskać na stronie www.bip.powiat.klodzko.pl w zakładce: Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Kłodzku.
GN.6845.2.1.2020.GN6
Sporządziła: Ilona Siudak
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Kłodzki z siedzibą w Kłodzku, ul. Okrzei 1.
2. W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się
z wyznaczonym przez administratora Inspektorem Ochrony Danych Panią Ewą Wiórko na adres email: e.wiorko@powiat.klodzko.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu, w jakim administrator je od Pani/Pana pozyskał i w zakresie niezbędnym do:
a) wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO);
b) wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e) RODO);
c) realizacji celu w jakim Pani/Pan wyraziła/wyraził zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO) lub wyraźną zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych wskazanych w art. 9 ust. 1 RODO (art. 9 ust. 2 lit. a) RODO);
d) wykonania umowy, której Pani/Pan jest stroną lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
e) ochrony żywotnych interesów Pani/Pana lub innej osoby fizycznej (art. 6 ust. 1 lit. d) RODO).
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być instytucje, którym administrator zobowiązany jest lub może przekazywać Pani/Pana dane osobowe na mocy przepisów prawa, jak również inne podmioty zewnętrzne wspierające administratora w wypełnieniu ciążącego na nim obowiązku prawnego, poprzez świadczenie usług informatycznych, doradczych, szkoleniowych, konsultacyjnych, audytowych, pocztowych, finansowych, windykacyjnych oraz pomocy prawnej.
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego w rozumieniu RODO.
6. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres realizacji celu, w jakim administrator je od Pani/Pana pozyskał, niezbędny do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi lub realizacji celu, w jakim administrator je od Pani/Pana pozyskał na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody, a także po jego zrealizowaniu, przez okres niezbędny do wywiązania się przez administratora z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania Pani/Pana danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych lub okres niezbędny do ewentualnego ustalenia i dochodzenia przez administratora roszczeń wobec Pani/Pana lub obrony przed Pani/Pana roszczeniami wobec administratora.
7.Ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do ich przenoszenia.
8. Jeżeli przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody, ma Pani/Pan prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
9. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy prawa.
Biuro Prezesa Urzędu Danych Osobowych
Ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
10. Podanie przez Panią/Pana swoich danych osobowych jest:
a) wymogiem ustawowym, w przypadku, kiedy cel, w jakim Pani/Pan je podaje, skutkuje koniecznością wypełnienia przez administratora obowiązku prawnego ciążącego na administratorze lub koniecznością wykonania przez administratora zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi. W takim przypadku jest Pani/Pan zobowiązana/zobowiązany do ich podania, a ewentualne ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości realizacji Pani/Pana interesu prawnego;
b) wymogiem umownym, w przypadku, kiedy tak stanowią zapisy umowy. W takim przypadku jest Pani/Pan zobowiązana/zobowiązany do ich podania, a ewentualne ich niepodanie będzie skutkowało w szczególności problemami z prawidłowym wykonaniem umowy lub niewykonaniem umowy;
c) warunkiem zawarcia umowy, w przypadku, kiedy celem, w jakim Pani/Pan je podaje, jest zawarcie umowy. W takim przypadku jest Pani/Pan zobowiązana/zobowiązany do ich podania, a ewentualne ich niepodanie będzie skutkowało nie zawarciem umowy;
d) nieobligatoryjne, w przypadku, kiedy cel, w jakim administrator je od Pani/Pana pozyskał, nie skutkuje koniecznością wypełnienia przez administratora żadnego obowiązku prawnego lub nie skutkuje koniecznością wykonania przez administratora żadnego zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.