Zarząd Powiatu Kłodzkiego - informacje ogólne
Biuro Obsługi Zarząd Powiatu Kłodzkiego
Monika Dobniak
główny specjalista ds. Obsługi Zarządu Powiatu Kłodzkiego
Starostwo Powiatowe
57-300 Kłodzko ul. Okrzei 1
Wydział Organizacyjny
pokój nr 102
tel. 074 865 75 02
zarzad@powiat.klodzko.pl
Zarząd Powiatu Kłodzkiego składa się z 5 osób: starosta jako jego przewodniczący, wicestarosta i pozostali członkowie. Członkowie zarządu powiatu mogą być wybrani spoza składu rady. Z etatowymi członkami zarządu nawiązuje się stosunek pracy na podstawie wyboru. Członkostwa w zarządzie powiatu nie można łączyć z członkostwem w organie innej jednostki samorządu terytorialnego oraz z zatrudnieniem w administracji rządowej, a także z mandatem posła i senatora. Zasady i tryb wyboru i odwołania zarządu określa ustawa o samorządzie powiatowym oraz statut.
Zarząd powiatu jest organem wykonawczym powiatu, który wykonuje uchwały rady powiatu i zadania powiatu określone przepisami prawa.
Do zadań zarządu powiatu należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów uchwał rady,
- wykonywanie uchwał rady,
- gospodarowanie mieniem powiatu,
- wykonywanie budżetu powiatu,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych - powiatu.
W realizacji zadań zarząd podlega wyłącznie radzie powiatu. Zarząd powiatu wykonuje zadania przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy.